دوشنبه ٢٩ مهر ١٣٩٨
صفحه اصلی > اخبار 
دوشنبه ٢٩ مهر ١٣٩٨
اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3110338
 بازدید امروز : 3387
 کل بازدید : 4801540
 بازدیدکنندگان آنلاين : 5
 زمان بازدید : 0/3432
اخبار > طرح‌های اجرانشده سند تحول بنیادین نیاز به یاری روحانیت دارد


  چاپ        ارسال به دوست

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان فارس:

طرح‌های اجرانشده سند تحول بنیادین نیاز به یاری روحانیت دارد

به گزارش مدیریت حوزه علمیه استان فارس، بانشی،معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس صبح روزیکشنبه مورخ 13 مردادماه98 در مراسم افتتاحیه دوره ضمن خدمت مبلغین و مبلغات مدارس امین که در کانون فرهنگی حضرت زینب(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مدارس امین نمونه‌ای موفق از همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: مدارس امین از جایگاه ویژه‌ای در آموزش‌وپرورش برخوردار هستند.

وی بابیان اینکه باید از مدارس امین الگوبرداری کرد، افزود: باید بتوانیم تفکری که بر مدارس امین است بر سایر مدارس عرضه کنیم.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان فارس با تأکید از الگوبرداری مدارس امین، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش نیازمند برداشتن این گام است چراکه در تمام استان به این مهم نیازمندیم که بتوانیم طلاب حوزه علمیه را به‌عنوان همفکر در کنار خود داشته باشیم.

وی سند تحول بنیادین را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: این سند را چه علمای نظام تعلیم و تربیت که در حوزه و چه کسانی که در دانشگاه بودند ارائه کرده‌اند و مبانی تعلیم و تربیت را مطالعه کردند.

بانشی محور همه کارها و فعالیت‌ها را تربیت دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از طرح‌هایی که در سند وجود دارد و اجرانشده به علما نیازمند هستیم، بخش‌هایی از سند تحول بنیادی که رویکردهای مذهبی دارد، شاید نیاز به این باشد علمایی که با آموزش‌وپرورش در ارتباط هستند گره‌هایی باز نشده در این سند را باز کنند.

وی قرآن، عترت و نماز را سه موضوع مهم در آموزش‌وپرورش برشمرد و ابراز کرد: در موضوع قرآن نماز و عترت به حضور روحانیون نیازمندیم، استان فارس با 59 اداره آموزش و پروش دارای 900 هزار دانش‌آموز است، در واقع آن‌گونه که باید و شاید به جایگاهی که شأن استان است نتوانسته‌ایم برسیم.


١٣:٤٨ - يکشنبه ١٣ مرداد ١٣٩٨    /    شماره : ٤٠٨٥٢٢    /    تعداد نمایش : ٢٣٤


امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج